Php Ders 2 - Değişken Aktarımı

Kategori : Php Dersleri

Bu ders sonunda temel seviyede "program okumayı" öğrenmiş olacaksınız.

Değişkenin ne olduğunu bilmiyorsanız öncelikle şu dersi okuyup gelin. Değişken nedir ?

 

Önemli: Bu ders program okuma açısından öğrenmeniz gerekli en önemli derstir. Nasıl ki okulda Alfabeyi veya sayıları öğrenmek önemliyse sizin için de program okumak o kadar önemlidir. Bu sebeple bu dersi en az 3 kere baştan sona okuma şartı var. yoksa devam etmeyin. smiley (Hoca ağır konuştu, dikkatinizi toplasanız iyi olur)

 

 

Değişkenler içersinde bilgi depolandığını öğrendik. Birde değişkenler arasında bilgi alış-verişi yapılabilir. fakat bu konu gerçek hayattaki alışverişten biraz farklıdır.

 

Şöyle ki: diyelim elimizde $oyuncak isimli bir değişken var. Bu değişken içine "Araba" konulmuş durumda.

Şimdi biz $oyuncak kutusuna başka birşey koymak istiyoruz ama elimizdeki Araba´yı da kaybetmek istemiyoruz. Bunun için "Araba"yı , $yenikutu isimli bir değişkene aktaracağız.

 

 

$oyuncak="Araba";

$yenikutu = $oyuncak ;

 

Şu durumda $yenikutu="Araba" yazmakla aynı şeyi yaptık denebilir. Burada dikkat etmeniz gereken konu yenikutu=oyuncak olmuyor. yani içindeki bilgi aktarılmış oluyor.

Diğer bir önemli nokta ise $oyuncak isimli kutu boşalmıyor. yani bu işlem sonunda print $oyuncak şeklinde bir komut verirsek ekranımızda Araba ismini görürüz.

 

Şimdi olayı bir adım daha ilerletelim.

 


$oyuncak="Araba";

$yenikutu = $oyuncak ;

$yenikutu= "Bebek";

Soru şu: Son durumda $yenikutu içinde ne var ?

cevap: Bebek

Program okuma sırasında her satıra tek tek bakıyoruz. ve hiçbir zaman yukarıdakilere dikkat etmiyoruz. Az önce içine başka birşey gelmiş olabilir ama son durumda yenikutu içine ne gelmişse o mevcuttur. Diğleri kaybolup gider. Yeni kutuya iki eşya konuldu diye düşünmüyorsunuz. Yeni bir eşya konulduğunda diğeri kaybolur.

 

 

Şimdi de matematiksel bir işlemle bir örnek yapalım.

 

$kutu= 5 ;

$kutu = 3 +1;

print $kutu ;

Soru şu: Son durumda kutu içinde kaç sayısı var ?

A- 5
B- 4
C- 9
D- Ördek
E- Tavuk

Tavuk diyenleri bir süpriz bekliyor. Diğerleri cevabını aşağıya yazsın.

smiley

drekon 2009-12-24 11:56:31

DMCA.com
Bookmark and Share
Hit:250627
Puan ver:

nizamo Nizam Nizamoğlu

4

13-05-2011 23:19

    tabiki 4

    mususi Musa Dur

    4 olur. sebebi: yeni bir veri değişkene girilince eski veri kaybolur. her iki veri toplanmaz, çünkü bunu yapması için ayrı bir komut verilmesi gerekir. nasıl, 2.okumada anlamışım değil mi? :))

    13-05-2011 23:56

      CEVAP MALUM

      AZERIBOY IBIWOV ILKIN

      CEVABI ZATEN SORUYU VERIRKEN YAZDINIZ HOCAMsmiley

      02-06-2011 18:41

        O2N Ozan Suleyman ORÇUN

        ilk koddaki 5 ikinci kodu girince kaybolur yani cevap 3+1="4" tür.

        09-06-2011 05:41

          O2N Ozan Suleyman ORÇUN

          yahu deneme olarak 

          <?

          $yazar="Chuck Palahniuk";

          $yazar=$yeniyazar

          print"$yeniyazar okumayı severim.";

          ?>

          yazdım ve Parse error: syntax error, unexpected T_PRINT in C:\wamp\www\deneme.php on line 

          şeklinde hata veriyor. Problem nedir anlayamadım.

          09-06-2011 06:42

            glsh gülşah er

            CEVAP KESİNLİKLE 4smiley

            23-06-2011 13:05

              AvecWolowitz Avec Wolowitz

              kesinlikle 3+1

              25-07-2011 16:24

                dsirac dilek aydemir

                4

                08-08-2011 03:09

                  UzmanCoder İsmail Talha Duymaz

                  Hocam 4 :)

                  11-08-2011 22:01

                    UzmanCoder İsmail Talha Duymaz
                    Yazan:O2N

                     

                    yahu deneme olarak 

                    <?

                    $yazar="Chuck Palahniuk";

                    $yazar=$yeniyazar

                    print"$yeniyazar okumayı severim.";

                    ?>

                    yazdım ve Parse error: syntax error, unexpected T_PRINT in C:\wamp\www\deneme.php on line 

                    şeklinde hata veriyor. Problem nedir anlayamadım.

                     

                    Hata şurda kardeşim.

                    $yazar=$yeniyazar sonuna ; koy yani şöyle olucak

                    $yazar=$yeniyazar;

                    11-08-2011 23:04

                      www.Phpkodlari.com © 2009 Herkes Php öğrenecek
                      Web tasarım ve eğitim kaynağınız.